متن کامل سخنان رسایی نماينده مجلس  بدون هرگونه توضیحی بر آن در زیر می آید :
 
ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب و یاد شهیدان و امام شهیدان.

اکنون که در آستانه ورود به دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته‌ایم، طبعاً انتظار این است که نتایج پربار انقلاب اسلامی مورد توجه همه نخبگان قرار گیرد اما متاسفانه شاهدیم که برخی با بد اخلاقی‌های سیاسی در حالی که باید خود پاسخگوی فرصت‌هایی باشند که با بی‌تدبیری در دولت‌شان، آنها را به تهدید تبدیل کردند، مهمترین امتیازات دولت نهم را مورد هدف قرار داده‌اند!

بنده امروز در فرصت این نطق علی رغم میل باطنی‌ام، نه در دفاع از دولت مردمی، ولایتمدار، مکتبی، پرکار، استکبار ستیز، عدالت طلب و حامی محرومان، بلکه در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هایی که در هشت سال حاکمیت تندروترین نیروهای یک جریان سیاسی و در قالب شعار اصلاح طلبی مورد بدترین بی‌مهری‌ها قرار گرفت، سخن بگویم.

گفته‌اید که در این چند سال شهیدان مظلوم واقع شدند و بیشترین هزینه را داده‌اند!

گفته‌اید که امروز کسانی که روحشان، جانشان و سابقه‌‌شان با شهادت، مقاومت و ایثار رابطه‌ای ندارد به ارزش‌ها متوسل می‌شوند!

در پاسخ از این جماعت پر مدعا باید پرسید بای ذنب تهمت؟ یادتان رفته که در دوره شما بود که سرور و سالار شهیدان به سخره گرفته شد و یار با وفای شما که امروز به دلیل مواضع ضد دینی‌اش حتی شرم دارید نامش را بر زبان آورید، خشونت کربلا را نتیجه خشونت جنگ بدر دانست!

یادتان رفته که ارمغان آزادی شما به انتحاری نامیدن شهادت طلبی انجامید. شهادت طلبان بسیجی که جرمی جز حرکت در خط ولایت فقیه ندارند، در برابر شما با شلاق "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد"، نواخته شدند و شما نه تنها با سکوت که با لبخندتان شعار دهندگان را تشویق کردید. روزنامه دولتی ایران که در دوره شما خط شکن ارزش‌ها و حاکم ساختن سکولاریسم بود، هر ساله در آستانه ماه محرم با درج مقالاتی با زیر سوال بردن عزاداری از اینکه چرا ما ملتی غمناک هستیم، قلم فرسایی می‌کرد و از افزودن دهه صفر، دهه فاطمیه، دهه محسنیه بر دهه عاشورا گله‌مند بود. راستی اینها در زیر عبای چه کسی پنهان شدند و دل خانواده شهدا را خون کردند؟!

هنوز از یاد نبرده ایم افاضات وزیر لندن‌نشینتان را که در بکار بردن واژه مقدس برای دوره دفاع مقدس تردید داشت، همو که امروز در آن سوی مرزها به العربیه و شرق الوسط سرویس می‌دهد و روزگاری در خصوص تخریب مقدسات چنان عمل کرد که حوزه مقدسه قم به نشانه اعتراض برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی با راه‌اندازی تحصنی عظیم در مسجد اعظم قم خروشید، تحصنی که حضور مراجع تقلید و علمای بزرگی همچون آیت الله مشکینی، آیت الله یزدی و آیت الله جوادی آملی را به دنبال داشت و رهبری معظم انقلاب در وصف خدمات این وزیر مورد حمایت شما فرمود: برخی طوری عمل می‌کنند که دشمن برایشان کف می‌زند.

آیا غیر از این بود که مردی با عبای شکلاتی خود پناهگاه آنها شد و کار را رساند به آنجا که امروز حتی شیخ غیرتمند اصلاحات هم طاقتش طاق شده و از هم نشینی با شما اعلام برائت می‌کند؟!

البته از یک منظر شما درست فرموده‌اید، در دولت نهم شهدایی مانند شهید آبراهام لینکلن که شما آنها را خوب می‌شناختید و در مصاحبه با خبرنگارCNN  از او به این تعبیر یاد کرده اید و بعد ها برای بازماندگانش نامه نوشتید و شروط ذلت باری همچون عدم حمایت از حماس و کمک در خلع سلاح حزب الله و تعلیق غنی سازی هسته ای را پیشنهاد دادید تا ما را محور شرارت ندانند، مظلوم واقع شدند!

ما معنی مقاومت را از این مواضع شاه سلطان حسینی شما و وکیل‌الدوله‌های اصلاح طلبتان بویژه در مجلس ششم فهمیدیم، آنگاه که حقیرانه و با پذیرش ترس در برابر دشمن در همین مجلس و از پشت همین تریبون نطق کردند و به رهبری معظم انقلاب نامه نوشتند و پیشنهاد سر کشیدن جام زهر و پذیرفتن شروط آمریکای جنایتکار را دادند.

گفته‌اید که گاهی اسم جمهوری اسلامی هست ولی به دلیل بد اخلاقی‌ها یا تبعیض معلوم می‌شود که ما از مسیر منحرف شده‌ایم، این جمله را از شما می‌پذیرم ولی تاکید می‌کنم که این کمترین درجه انحراف در جمهوری اسلامی است ولی بی شک کسانی که "استانلی روم"، معاون سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 1380 از ظهورشان خبر می‌دهد، اوج درجه انحراف را نشان می‌دهد، آنجا که گفت: "آنچه تا کنون همه تحرکات ما را برای براندازی جمهوری اسلامی با ناکامی مواجه کرده، اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه است. ولایت فقیه و میزان برد احکام آن برای ما و گنجینه‌های اطلاعاتی ما ناشناخته مانده اما نا امید نیستیم، خوشبختانه احزاب و آدم‌های تازه نفسی در ایران در یک حرکت جمعی با ظرافت این خار را از چشم ما بیرون می‌کشند".

اوج انحراف جمهوری اسلامی از مسیر حقیقی آن زمانی است که عده‌ای به دنبال حاکم کردن جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه باشند، همانطور که در سال1381 و در همایش‌های خارجی گروه‌های ضد انقلاب مطرح کردند: " از این پس نباید از براندازی جمهوری اسلامی حرف زد. باید از تشکیل جبهه ضد دیکتاتوری و ضد ولایت فقیه استقبال کنیم. یعنی تلاش برای جذب نیروهایی که جمهوری اسلامی را می‌خواهند اما ولایت فقیه را نمی‌خواهند".

شما بگویید چه کسانی در این سال‌ها به دنبال حذف ولایت فقیه و یا استقرار نظام جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه بودند. چه کسانی شعار حاکمیت دوگانه و لوایح دوقلو را عرضه کردند. راستی شما نمی‌دانید جناب" جرج دبلیو بوش" از چه احزاب و شخصیت‌هایی در ایران بارها و بارها حمایت کرد و آنها در زیر عبای شکلاتی چه کسی پنهان شده بودند؟!

گفته‌اید که امروز کسانی، اهالی ایثار و شهادت را از صحنه اجرایی کشور بیرون می‌کنند تا سلیقه خود را حاکم کنند!؟

به راستی دولت نهم که مهمترین ویژگی‌اش صراحت لهجه در دفاع از آرمان‌های انقلاب و مدیران آرمانگرا و ارزش مدار است، می‌کوشد تا اهالی ایثار و شهادت را از صحنه اجرایی کشور بیرون کند یا آنها که به فرموده رهبری معظم انقلاب: "متاسفانه در برخی از اوقات گذشته، می‌دیدیم که بعضی از کسانی که مرتبط با مسئولین بودند یا حتی خودشان مسئول یک بخشی بودند، كانه از گفتمان انقلاب در مقابل دیگران شرمنده‌اند و خجالت می‌کشند که حقایق انقلاب را بر زبان جاری کنند یا آنها را پیگیری کنند یا به آنها اهمیت بدهند! این برای یک جامعه خیلی بلای بزرگی است؛ این را شما (دولت نهم) ندارید".

گفته‌اید که در گذشته کاری شد تا همه قدرت‌های جهانی گفتند که منافقین تروریستند، اما عملکرد امروز باعث شده تا نام این گروهک از لیست گروه‌های تروریستی در اروپا خارج شود. از این که نمی‌دانید یا خود را به تجاهل می‌زنید که چرا اروپا این چنین مضطرب پس از سال‌ها مجدداً به منافقین قدیم دل خوش کرده، متعجبم! اروپا و آمریکا در سال‌های گذشته همواره به عوامل نفوذی خود که به برکت ساده لوحی شما در بدنه اجرایی کشور نفوذ یافته بودند، دل خوش داشتند. راستی پاسخ دهید که در کدام دولت روند غرب باوری و گرایش‌های سکولاریستی در مدیران نظام حاکم شده بود که رهبری انقلاب جلوگیری از گسترش آن را از امتیازات دولت نهم دانستند و فرمودند: "روند غرب باوری و غرب زدگی را که متاسفانه داشت در بدنه مجموعه‌های دولتی نفوذ می‌ کرد، متوقف کردید" و " گرایش‌های سکولاریستی که در بدنه مجموعه‌های دولتی نفوذ می‌کرد جلویش را گرفتید." بدیهی است که از وقتی با ظهور دولت نهم عرصه بر این منافقان جدید تنگ شد، تمام چشم‌ها به همان منافقین قدیم دوخته شود.

برادر من! کاندیدا می‌شوید یا نه نمی‌دانم. هرچند از این ادبیات رایحه تخریب و کاندیداتوری به مشام می‌رسد و من نیز امیدوارم کاندیدا شوید و همه دوستانتان را به یاری بطلبید و خود را در برابر آزمون مردم قرار دهید تا ببینید مردم کدام چشم را انتخاب می‌کنند؛ چشم پف کرده و سرخ شده شما را که به اقرار مسئول دفترتان برای تماشای فوتبال دو تیم خارجی تا نیمه شب بیدار مانده یا چشمان قرمز و خسته دولتی را که برای حل مشکلات مردم محروم در این استان و آن استان تا نیمه شب بیدار مانده؛ اما شما را به خدا قسم اگر می‌خواهید به میدان بیایید، مقاومت و ایثار و شهادت و دین باوری را دستمایه سیاست‌بازی‌تان قرار ندهید که پیش از این بر آزادی و اصلاحات و جامعه مدنی دست گذاشتید و عاقبت آنها را دیدیم، ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید.

 

 

 

۱۴ بهمن ۱۳۸۷
کاش تا انتخابات هر هفته یک نفر مثل آقای رسایی سخنرانی کند

 

اوایلی که خانم فاطمه رجبی معروف، به همه چیز و همه کس فحاشی می‌کرد و احتمالاً به‌دلیل اینکه همسر آقای الهام، مرد قدرت­مند دولت احمدی‌نژاد بود، مورد تعقیب هیچ دادگاهی و دادخواستی هم برای اتهام‌ها و فحاشی‌ها و تهمت‌هایش قرار نمی‌گرفت، جناح­های افراطی طرف­دار دولت سعی می‌کردند در ظاهر خود را هم پرونده با ادبیات غیرمتعارف خانم الهام همراه معرفی نکنند. در این چند روزه که کاندیداتوری آقای خاتمی قطعی شده و به زودی در چند روز آینده اعلام می‌شود، آن‌قدر جبهه اصول­گرا، به‌خصوص هواداران دولت به هم‌ریخته‌اند که آقای رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی که لااقل سعی می‌کرد ظاهر آرام و مؤدبی داشته باشد و در مناظره‌ای که در قم با هم داشتیم، بالاخره سعی می­کرد آدم مسلطی معرفی شود و خیلی خوشحال نمی‌شد که از دوران کفن‌پوشی‌اش در قم کسی یاد کند و مدیر کل "فرهنگ" و ارشاد اسلامی قم در دوران آقای احمدی‌نژاد شده بود، جوری از تریبون مجلس علیه خاتمی حرف زده که احتمالاً خانم فاطمه رجبی همین روزهاست که با ایشان تماس بگیرد و بگوید برادر کمی مؤدب‌تر! و یا مجله همت وابسته به نزدیکان رییس‌جمهور بی‌دلواپسی از مدعی‌العموم عکس همه‌ی مخالفان راست و چپ احمدی‌نژاد را به عنوان عوامل تئاتر احمدی‌نژاد کشون منتشر می‌کند و استاد اخلاق هیأت دولت مخالفان کاندیداتوری احمدی‌نژاد را مریض معرفی می‌کند. یکی از دوستان امروز در جلسه‌ای می‌گفت که آقای خاتمی در دیدار با مردم قم ۸۰ درصد اعلام کرده آمده است و نیاز دارد به اینکه صد در صد بگوید. گفتم آقای رسایی که ۱۲۰ درصد تعیین کرده آقای خاتمی هم کاندیداست و هم برنده. هنوز شما باور نکرده‌اید که آقای خاتمی آمده است! در هر حال به همه‌ی دوستان اصول­گرا توصیه می‌کنم که احتمالاً در این دو سه روز آینده که آقای خاتمی اعلام رسمی کاندیداتوری می‌کند کلی احساسات خود را مهار کنند. هنوز چند ماه وقت دارید؛ گرچه در این واویلای بی‌رسانه‌ای اگر هر هفته یکی دو نفری مثل آقای رسایی سخنرانی کنند خیلی می‌توانند به ما کمک کنند که جامعه باور کند آقای خاتمی کاندیداست و آن­ها هم مخالف آمدن او هستند تا جامعه خود را برای رأی‌دادن بیشتر به آقای خاتمی آماده کند. خلاصه برای ما که بد نمی‌شود اما کاش این­ها اگر حرمت خود و آقای احمدی‌نژاد را نگه نمی‌دارند حرمت جایگاه نهاد مجلس را نگه می‌داشتند.

 

 

و اما مصاحبه رسايي با رجا نيوز بعد از سخنراني و انعكاس در مطبوعات


اصلاح طلبان از بازخواني انحرافات خود هراس دارند

يك نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه اصلاح طلبان از بازخواني انحرافات جريان دوم خرداد هراس دارند و بايد تمام اينانحرافات بازخواني شود، اظهار داشت: كساني كه معتقدند نطق من توهين آميز بود به كارنامه خود نگاه كنند چراكه هنوز توهين‌های آنها از تريبون مجلس در دوره دوم خرداد را فراموش نكرده‌ايم.

حجت‌الاسلام حميد رسايي در گفتگو با رجانيوز، درخصوص هجمه‌هاي صورت گرفته نسبت به نطق روز یکشنبه خود گفت: نطق ديروز مروري بر كارنامه جريان دوم خرداد بود كه كاملاً‌ مستند و مطابق با حقايق بيان شد و به هيچ وجه توهين آميز نبود.

وي ادامه داد: كساني كه به اين نطق معترض هستند و آن‌را توهين‌آميز تعبير مي‌كنند، سند غيرمعتبر بودن اين سخنان را بياورند.

وي گفت: خود همين جريانات بارها از عباي شكلاني خاتمي سخن گفتند و براي اثبات اين مدعی كافي است در آرشيو نشريات و مطبوعاتشان كمي تأمل كرده تا حقايق را دريابند.

اين نماينده مجلس پف كردن چشمان خاتمي به دليل ديدن فوتبال تا نيمه شب را حقيقتي غيرقابل انكار عنوان كرد و گفت: اين را بنده نگفته بودم، خود آقاي ابطحي مسئول دفتر خاتمي اين مطالب را در وبلاگش منتشر كرده بود اما بحث اصلي ديدن يا نديدن فوتبال نيست بلكه بحث مهم اين است كه 8 سال زمان به پاي چه چيزهايي هدر رفت؟

وي تصريح كرد: بنده در ابتداي نطق هم گفتم كه انتظار است در آستانه سي‌امين سال انقلاب، نتايج پربار آن مورد توجه همه قرار گيرد اما شاهديم كه برخي با بداخلاقي سياسي در حالي كه خود بايد پاسخگوي فرصت‌هايي‌ باشند كه با بي‌تدبيري در دولتشان آنها را به تهديد تبديل كردند، مهمترين امتيازات دولت نهم را مورد هدف قرار داده‌اند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه توهين‌هاي دوم خردادي‌ها به مجموعه نظام و به شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران را هنوز فراموش نكرده‌ايم، اظهار داشت: خود آقاي خاتمي اخيراً در مجلسي سراسر توهين آميز، دولتي را كه با نذر و نياز و دعاهاي مادران و پدران شهيد روي كار آمد، دولتي ظالم در حق شهدا توصيف كرد. يا در مورد منافقين، خروج آنها از ليست سازمان‌هاي تروريستي را به دولت منتسب كرد. آيا اينها توهين نيست؟

وي افزود: البته بنده درهمان نطق، پاسخ آقاي خاتمي را درخصوص علت خروج منافقين از ليست سازمانهاي تروريستي دادم و گفتم كه غربي ها از منافقان جديد نااميد شدند لذا به سراغ منافقين قديمي رفتند.

عضو فراكسيون اصولگرايان علت داد و فريادهاي مخالفان نطق خود در مجلس و بيرون آن را، دست گذاشتن روي وجدان آنها عنوان كرد و گفت: بنده پس از آن نطق به آقاي يوسف‌نژاد هم گفتم كه اگر فكر مي‌كنيد اين سخنان توهين آميز است، بياييد ثابت كنيد كه ماجراي عباي شكلاتي جه بود و بوش از چه كساني حمايت مي‌كرد؟

رسايي با بيان اينكه بيش از 70 نفر از نمايندگان در جاي‌جاي مجلس از بيان اين نطق تشكر كردند، اظهار داشت: اين نمايندگان نه تنها از اين عمل تشكر كردند بلكه به صراحت كلام تأكيد كرده و حتي برخي ازنمايندگان اصلاح‌طلب هم آن را تأييد كرده و اين مطالب را حقيقت دانستند.

اين نماينده اصولگرا به توهين‌هاي روزهاي گذشته عليه خود اشاره كرد و با بی منطق خواندن آنان گفت: اين آقايان از ديروز تا به حال تلاش كردند استدلال و منطق اين نطق را به رنگ و لعاب توهين بپوشانند و جالب اين است كه مي‌گويند خاتمي انساني انتقاد‌پذير است.

وي اضافه كرد: وقتي نمي‌گذارند يك نماينده از حق قانوني خود يعني ارائه نطق ميان دستور استفاده كند، نشان از پوچي ادعاي اين آقايان دارد.

رسايي با توخالي خواندن ادعاي دوم خردادي‌ها گفت: اينها به آزادي تا جايي قائلند كه به پلشتي‌هاي آنها نپردازد، تا جايي به آزادي بيان و عقيده اعتقاد دارند كه به خيانتها و انحرافات اساسي خود از حفظ امام اشاره‌اي نداشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه جريان دوم خرداد از بازخواني افكار و اعمال خود در دوران اصلاحات هراس دارند، اظهار داشت: بنده هيچگاه نگفتم خاتمي نيايد، بلكه گفتم براي آمدن فرش قرمز هم پهن مي‌كنيم تا مردم خود مقايسه كنند چراكه امروز مردم طعم خدمت را چشيده‌اند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، پروژه کاندیداتوری ميرحسين موسوي را يك موضوع انحرافی دانست و تصريح كرد: چون در اين دولت، روند گفتمان عدالت غالب شد، ميرحسين را مطرح كردند تا در مقابل احمدي‌نژاد بايستد از اين‌رو، واقعاً براي آقاي موسوي تأسف مي‌خورم كه بازي اين جريان را خورده است.

رسايي با بيان اين مطلب كه خود را براي ارائه نطق 2 ماه آينده آماده مي‌كنم تا صريح‌تر به انحرافات دوم خرداد بپردازم، گفت: نطق ديروز جرياني را در مجلس آغاز كرد كه خيلي از نمايندگان موافق آن بودند لذا توصيه بنده به مخالفين اين است كه طبق روال قانوني پيش برويد.

نماينده مردم تهران در مجلس، انتخابات آینده را محملی برای بازخواني افكار، رفتار و انحرافات دوره اصلاحات دانست و ادامه داد: بهترين بچه‌هاي ما در دوران اصلاحات از جمله بسيجيان مورد شديدترين حملات قرار گرفتند و هنوز يادمان نرفته كه آن اقا پشت تريبون مجلس گفت "الهي سقط شود"

رسايي در خصوص اظهارات توهين آميز سعيد شريعتي عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در سايت ياري‌نيوز گفت: اين آقايي كه به من مي‌گويد بجاي سيب‌زميني مي‌گفتم ديب‌دميني بداند كه ما از اول انقلاب كه نوجوان بوديم، از ادبيات امام خميني(ره) استفاده مي‌كرديم.

وي خاطر نشان كرد: اين آقايان اثبات كنند كه فرصتي را كه در اختيارشان بود، به خدمت پرداختند و دليل تعطيل شدن شوراي شهر اول را هم توضيح دهند.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم در پايان با بيان اينكه ما قصد نداريم انحرافات دوم خرداد را هم بزنيم، گفت: اگر بنا بود ما از اين هوچي‌بازي‌هاي مطبوعاتي و داد و فريادهاي درون و بيرون مجلس مي‌ترسيديم، اساساً امروز جريان عدالت‌ و خدمت‌رساني بر مردم حاكم نمي‌شد لذا آقايان بدانند اين هوچي‌بازي‌ها فايده‌اي ندارد و بايد با منطق عمل كنند.

يزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا